½ år i Oslo nu. Tiden går fort och sommaren smyger sig på, även om det ännu är kallt om ni frågar mig. Både jag och sambon har fast jobb nu och nu börjar sökandet efter ett riktigt boende. Funkar inte att bo så här i längden och nu när vi vet mer vad vi får in varje månad är det lättare att söka efter något utan att känna press och stress över huruvida vi har råd att betala hyran eller ej. Så i morgon ska vi kika på ett hus och se om det är något för oss.

För övrigt jobbar jag på, allt för mycket egentligen, men det är bara en period, sen ska jag ta det lite lugnare. Ska ta ledigt i september, då är sommaren över och jobben börjar sina lite igen. Även om jag har fast jobb så försöker jag jobba lite extra för att komma upp i timmar. Får passa på när det är varmt, humöret är på topp och jag slipper frysa ihjäl så fort jag går utanför dörren. En dag, en dag bor jag någonstans där det är varmt året runt.

Sista veckan i skolan, så måste plugga på och så jobbet förstås också. Sen en fri sommar med bara jobb innan höstens måsten igen. Om ett år är jag klar med skolan och ska jobba något år eller två innan jag hoppar på nästa etapp.

Kommentera

Publiceras ej